Hur datadriven är din säljorganisation?
webinarserie I 3 delar
De flesta företag har stora mängder med kunddata i olika former och i olika system. Tricket är att samla upp, transformera, visualisera och sist men inte minst analysera data om sina kunder. Att sedan använda dessa data för att ta reda på vilka kunder som exempelvis kommer att köpa och när de kommer att köpa. Faktum är att det är det mest kraftfulla verktyget du kan använda för att vägleda den som driver försäljningen till att göra både fler, större och lönsammare affärer med kunder.
Med nya datarika marknadsföringskanaler och tekniker som dyker upp hela tiden, följer kraven på exempelvis en marknadsförare att utveckla sin analysstrategi för att fatta bättre och snabbare beslut baserat på data.
Delta i denna serie av 3 stycken webinars för att lära dig mer om:
- KPIer till avancerad analys i din sälj- och marknadsprocess
- Innehållet i ett projekt inom Business Intelligence.
- Data arkitektur (Integration och lagring)
- Datamodellering & analys
- Datavisualisering (Dashboarding)
- Vad som menas med en datadriven organisation
- Hur man skapar en datadriven kultur i en säljorganisation
Presenteras av följande personer från GreatStep Business Intelligence AB:
Claes Kindstrand, CEO och Business Analyst, Masternivå inom Business Intelligence
Tobias Hammarstrand, Data Scientist, Senior Consultant Business Intelligence